מה הלקוחות הפוטנציאלים שלך יודעים עליך?
אם אנשים לא יודעים מה אתה שווה, ובמה אתה טוב יותר מהמתחרים, רוב הסיכויים הם, שלא תתקדם הרבה במקצוע בו בחרת.
למה למתג את עצמנו?
כאשר מישהו רוצה לקיים אתך קשר מקצועי, עליו להיות מסוגל להשיג בנוחיות מידע על מי שעומד מולו. זה יכול לקרות בהקשר למשרה, חוזה, שותפות עסקית, השקעה או כל עניין אחר. ככל שהמידע עליך יהיה יותר זמין ומשכנע, כך הסיכוי שלך להצליח יגדל.
מיתוג באינטרנט
למתג את עצמך זה לא אומר להעמיד תקציב פרסום ענק, עם תשדירים בטלוויזיה ושלטי ענק. העולם הווירטואלי מאפשר לך מיתוג יעיל ואיכותי – שיחבר אותך למקסימום לקוחות פוטנציאליים במינימום השקעה.אבל איך אפשר להפיץ מי אתה? ואיך להציג את עצמך כך, שמי שידע מי אתה ירצה גם לעבוד איתך?
בכמה צעדים פשוטים אפשר להפוך את השם שלך, או של העסק שלך, למותג, שכל לקוח פוטנציאלי מכיר:
פרופיל באתר רשת מקצועי: הפרופיל המקצועי שלך מאפשר למי שמעוניין, לדעת עליך ברגע את כל המידע המקצועי הרלוונטי: יתרונותיך היחסיים, כישוריך המיוחדים רשת ההיכרויות שלך וכו'. רצוי לחפש אתרים המעניקים אפשרות לרשום כתובת URL אשר שמך, או שם העסק שלך, הוא חלק ממנה – ולהפיץ את הכתובת הזו ברשת ענפה של קישורים.
בלוג מקצועי: בבלוג אפשר להתייחס לכל נושא שמעניין אותך: תחום העיסוק שלך, נושאים ציבוריים, טיולים, תחומי עניין, או כל דבר אחר – העיקר, שמה שיהיה כתוב בו יעסוק בנושא מעניין שימשוך אליו קוראים. למרות האופי האישי שלו, לא כדאי לכתוב בבלוג יותר מדי הגיגים בלתי ממוקדים – זה המקום לשקף את סוג האדם שאתה ואת דרך חשיבתך – ומי שיתרשם ממך כאדם, ירצה לעשות איתך גם עסקים.את הבלוג ניתן לאכסן בחינם באחד האתרים העוסקים בתחום המקצועי הרלוונטי לך, ואפשר גם לרכוש domain בשם ע"פ בחירתך – אפילו בשם שלך או בשם העסק שלך (מומלץ).
אתר אינטרנט אישי: האתר האישי שלך הוא מעין "קורות חיים" אינטרנטיים, המכילים מידע אישי והשכלתי, מסלול מקצועי, חזון עסקי וכו', וכמו כן, תמונות, הישגים, כישורים, פרסומים וקישורים לבלוג, לאתר המקצועי שלך ולכל אינפורמציה רלוונטית נוספת. חשוב שהאתר יעוצב בצורה מקצועית ומזמינה, תוך שימוש באלמנטים שישדרו את האופי הייחודי והגוון המתאים לך.
כתיבת מאמרים ופרסומים: כיום כתיבה עבור אתרי אינטרנט, עיתונים, מקומונים ומאגרי מאמרים מקוונים אינה נחלתם של כותבים מקצועיים בלבד, והיא אפשרות הפתוחה בפני כל בעל מקצוע או תחום התמחות שיש בו עניין. כדאי לעשות זאת, ולזכות בתשומת לב מצד קוראים וגולשים המתעניינים בתחום, אשר ייחשפו למי שאתה ולפרופיל העסקי שלך.
רשתות חברתיות: כיום, רשתות חברתיות באינטרנט הן כלי התקשרות בעל עוצמה אדירה, ההופך לחלק בלתי נפרד מהתרבות שלנו. זו גם הדרך שלך להציג צדדים באישיותך, שאינך יכול להציג במסגרת מקצועית (כמו למשל: תחביבים, חופשות, משפחה או חברים), אך הם יכולים ללמד על האיכויות שלך כאדם פרטי.
פורומים רלוונטיים: בכל תחום עניין או נושא מקצועי ניתן למצוא ברשת אינספור קבוצות דיון ופורומים, המאפשרים החלפת דעות וקיום מפגשי שאלות/תשובות בנושאים שונים. חפש את הפורומים והדיונים הרלוונטיים לתחומך, ושם הגב או ענה על שאלות, כשאתה מציג את עצמך כבעל מומחיות בתחום. עם הזמן, תחשוף את הידע שלך, ותמתג את עצמך כמומחה בתחומך – אי אפשר לדעת מי יתרשם ממה שכתבת שם, ואיזו הצעה יחליט לשלוח לך בתגובה...
רשת: צור קשרים עם כמה שיותר אנשים, מכל מני תחומים – לאו דווקא מהעולם המקצועי שלך. לכל אחד מהם יכולה להיות תרומה לעסק שלך, כי האינטרנט מאפשר גישה למעגלים הרחבים הנוצרים סביב כל אדם ואדם עימו אתה יוצר קשרים. לעולם אין לדעת מי יפגיש אותך עם הלקוח הגדול הבא שלך...
הוקמה לאחר שנים של ניסיון והתמחות בשיווק באינטרנט. לרשותנו צוות מומחים מקצועי בתחומי השיווק ברשת, הכולל: יועצי אסטרטגיה ,שיווק ותקשורת שיווקית, מומחי פיתוח וכותבי תכנים מהמובילים בארץ.
www.peb.co.il